Internet Často kladené otázky (FAQ)

 

Často kladené otázky k internetu

Vůbec mi nefunguje internetové připojení. Co mám dělat? +

Zkontrolujte, zda je v počítači připojen a neporušen kabel vedoucí od naší zásuvky (možná kontrola přes LED diodu na síťové kartě).

Restartujte počítač.

Proveďte kontrolu operačního systému počítače (například hardwarový konflikt síťového adaptéru).

Reinstalujte síťovou kartu, protokoly a jejich nastavení. Návod na nastavení IP adresy naleznete zde

Pokud se Vám problém nepodařilo vyřešit, kontaktujte naši Zákaznickou linku.

Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat? +

Zkontrolujte nastavení Vašeho e-mailového klienta.

Zkontrolujte nastavení POP3 (server příchozí pošty) - mail.poda.cz

Zkontrolujte nastavení SMTP (server odchozí pošty) - mail.poda.cz

Zkontrolujte nastavení uživatelského jména a uživatelského hesla dle smlouvy.

Vypněte zabezpečení SSL a vypněte přihlašování s ověřením zabezpečeného hesla (nástroje, účty, vlastnosti, servery a upřesnění).

 

Návod na nanstavení běžných e-mailových aplikací najdete zde

Pokud se Vám problém nepodařilo vyřešit, kontaktujte naši Zákaznickou linku.

Nefunguje mi určitá www stránka, ale jiné ano. V čem je problém? +
  • problém zpravidla nebývá v naší síti, ale na straně poskytovatele konkrétní www stránky
  • pokud jste si ovšem jistí a zkoušeli jste www stránku z jiného zařízení a tam byla funkční, tak kontaktujte naši Zákaznickou linku.
Zdá se mi, že se www stránky načítají pomalu, proč? +
  • máte pravděpodobně spuštěno více aktivních oken v prohlížečích
  • máte zároveň spuštěn e-mailový klient, který aktuálně stahuje novou poštu
  • internetovou linku využívá jiný počítač na Vaší lokální síti
  • pokud není problém vyřešen, kontaktujte naši Zákaznickou linku.
Jakým způsobem se dostane kabel do bytu? +

PODA technici jej protáhnou průrazem ve zdi. V bytě je ukončen předávacím rozhraním, konkrétně krabičkou s ethernetovým rozhraním RJ45.

Vyměnil jsem síťovou kartu a připojení mi nefunguje, co mám dělat? Bude internet fungovat na jiném počítači? +
  • Připojení není registrováno na MAC adresu síťové karty. Takže můžete zapojit jakékoliv zařízení bez omezení.
  • Při výměně síťové karty je třeba znova nastavit protokol internetu dle předávacího protokolu.
  • Návod na nastavení IP adresy zde.
Nemohu odesílat e-maily, jak mám postupovat? +
  • Je potřeba správně nastavit SMTP server pro odesílání e-mailů ve Vašem poštovním klientovi.
  • SMTP server odchozí pošty je: mail.poda.cz.
  • Pro přihlášení k serveru SMTP je vyžadována autentizace.
 
Pomoc, potřebuji více informací