Nastavení připojení

 

Návod k použití faxserveru si můžete stáhnout ZDE. Další informace naleznete na stránkách o zabezpečení a správě.

Pro správnou funkci stanic připojených do sítě PODA je zapotřebí správné nastavení protokolu TCP/IP na těchto stanicích. Jedná se o jednoduché nastavení několika údajů. Všechny potřebné údaje najdete na Vašem předávacím protokolu. Adresy DNS serverů jsou následující:

62.129.50.20 a 85.135.32.100

Pokud používáte v naší síti poštovní účty na serverech společnosti PODA a.s., pak je zapotřebí pro jejich správnou funkci správně nastavit poštovní klientské programy. V nastavení účtů svého poštovního programu uveďte:

Server příchozí pošty (POP3): mail.poda.cz
Server odchozí pošty (SMTP): mail.poda.cz
Název účtu (uživatelské jméno): Vaše e-mailová adresa
Heslo: Vaše heslo

!!! POZOR - POŠTOVNÍ SERVER VYŽADUJE AUTENTIZACI !!!

Postup nastavení SMTP autentizace v programu Mozilla Thunderbird:

  1. Klikněte na menu "Nástroje" -> "Nastavení účtu", zvolte "Server odchozí pošty (SMTP)", zaškrtněte "Použít jméno a heslo" a zadejte jako jméno uživatele Vaši e-mailovou adresu účtu, který máte na našem serveru.
  2. U pole "Použít zabezpečené spojení" zvolte hodnotu "TLS (pokud je dostupné)", chcete-li použít zabezpečené spojení.
  3. Uložte nastavení.
  4. Při odesílání první zprávy se Vás Thunderbird zeptá na heslo, zadejte své heslo. Volitelně můžete zaškrtnout, aby si toto heslo pamatoval a nemuseli jste jej zadávat po každém spuštění programu.

Postup nastavení SMTP autentizace v programu MS Outlook Express:

  1. Klikněte na menu "Nástroje" -> "Účty", vyberte Váš účet a stiskněte "Vlastnosti".
  2. Na záložce "Servery" zaškrtněte "Server požaduje ověření" a klikněte poblíž na tlačítko "Nastavení...".
  3. Objeví se okno "Server odchozí pošty", kde zvolte možnost "Použít stejné nastavení jako pro server příchozí pošty" a klepněte na OK.
  4. Zabezpečené spojení (SSL) můžete volitelně zapnout na záložce "Upřesnit".
  5. Uložte nastavení.

Důležitá poznámka: pokud nemáte poštovní účet na našem serveru, nelze toto nastavení použít. V takovém případě použijte SMTP server toho poskytovatele, kde máte poštovní účet. Pokud daný poskytovatel neumožňuje přes jeho SMTP server odesílat poštu mimo jeho vlastní síť, obraťte se na naše oddělení zákaznické podpory, budeme tuto situaci s Vámi řešit individuálně.

Pokud byste měli nějaké dotazy nebo problémy s nastavením, neváhejte nás kontaktovat na naší zákaznické lince 844 844 033 nebo na e-mailu podpora@poda.cz. Upřesněte nám, kdy máte čas, budeme Vás kontaktovat.